
Kada ste zadnji put kupovali u Nami ?!
Dolaskom shopping centara, centar grada je izgubio veliki dio svojih posjetitelja. Navika šetnje gradom zamjenila je navika šetnjom shopping centrima. Običaj koji smo imali sa bakama, mama i tatama skoro da je nestao. Tada je odlazak u grad značio i nezaobilazan posjet Nami. U Nami se uvijek nešto trebalo kupiti, bilo vrećica Kraševih bombona ili neka sitnica za kuhinju. Koncept od igle do lokomotive Nami je davao prednost pred svim drugim gradskim dućanima stotinjak godina, ali danas svaki veći supermarket nudi isti koncept.
Danas Nama pomalo djeluje kao da ste ulaskom kroz vrata otputovali 30 godina unatrag. Zadnja obnova je bila 80ih godina, interijer izgleda zapušteno a ponuda nespretno izložena i nezanimljiva.Austrijski Kastner & Öhler (ujedno i osnivač zagrebačke robne kuće) s tim se problemom uspješno uhvatio u koštac i vratio klijente. U centru Graza obnovili su robnu kuću i vratili joj luksuz. Danas se u Kastner & Öhleru može naći raspon cijena od skupocijene dizajnerske torbe do t-shirta za 5 eura.
Kada se nalazite u Parizu posjet Galeriji Lafayette gotovo da je nezaobilazna točka turističke ture. Luksuz i patina nekih drugih vremena te ljepota secesijske arhitekture velika su predost robnih kuća pred umjetnim shopping centrima. Zašto ova sretna sudbina još nije pogodila najpoznatiju zagrebačku robnu kuću?! Nama je i dalje prekrasna secesijska robna kuća međutim da bi se vratilila na vrh nedostaje joj temeljita obnova i interijera i ponude . Držim joj fige jer bih voljela da Zagreb ima svoju verziju Lafayetta.
Foto: Ivana Niskota (fotografije Name) visplay.com, werbeplanung.at (Kastner & Öhler) wikipedia (Galeries-Lafayette)
Kad god sam dolazila u Zagreb, posjetila bih Namu u centru. Tamo bih uvijek nasla ono sto mi treba ili neku inspiraciju. Vjerojatno mi je to ostalo iz djetinjstva, jer sam s mamom tamo odlazila kad bi joj trebalo nesto za obuci ili nesto odabrati za poklon nekome. Danas sam se vratila zivjeti u Zagreb i jos uvijek tamo odlazim, ali malo rijedje u Ilicu, jer mi je Nama na Kvaternikovom trgu puno blize. Takodjer, osim za moje potrebe, tamo kupujem puno toga za djecu, supruga i za dom. Nadam se da ce i dalje postojati Nama, iako ima puno ducana i trgovackih centara sirom (kako centra, tako i izvan) grada, jer za covjekovu dimenziju, po mom skromnom misljenju, je dovoljno i povoljno ono sto se u Nami nadje.
Dok sam zivjela u Parizu, u mom djetinjstvu nije bilo puno velikih ducana sa sirokom ponudom osim Galeries-Lafayette, BHV. Danas je to puno drugacije, ostali su veliki brandovi, iako skupi, kvaliteta se smanjuje.
(Obzirom da sam radila za jedan poznat brand, znam o cemu pricam.)
Jedino sto bih voljela poruciti osobama koje su zaduzene za marketing Name je da prestanu nabavljati previse “old classic” odjecu, jer je i za starije dame koje vole ili slijede trend danasnjice, kao moja mama, bas odbojno. Inace mi se blizi 45-ta godina, te imam osjecaj da je i stil odjece koji nadjem (u Kvaternikovoj Nami) ostario za jos 45 godina vise! Steta.