Danas počinje Salone del Mobile pa sam se odlučila prisjetiti svog prošlogodišnjeg iskustva.

Prošle sam godine prvi puta posjetila Milanski sajam interijera Salone del Mobile. Jedan dan hodanja po beskonačnim paviljonima sajma i 2 dana uživanja u šetnjama Milanom na dizajn steroidima iskustvo su koje se pamti za cijeli život. Grad u vrijeme trajanja sajma ima jednu posebnu vibru i nevjerojatnu ljepotu. Svako dvorišta kvarta Brera postaje kulisa nekom dizajnerskom komadu, multimedijalna točka na kojoj se preklapaju arhitektura, umjetnost i funkcija. Zbilja nešto najbolje od struke a ujedno i nešto najbolje što mi se dogodilo za produktivnost u mojoj struci.

Iako van centra grada ( zapravo na rubu grada uz autocestu) sajam postaje srce grada tih 6 dana koje odvlači i privlači tisuće zaluđenih i zaljubljenih interijer dizajn zombija. Oprema koja je obavezna za sajam je udobna obuća i kofer na kotače jer ako sajam želite vidjeti, doživjeti i ponjeti suvenire sa sajma (kataloge, kataloge i još kataloga) morate biti užasno praktični.

Nekoliko Vam stvari vrlo brzo postanu jasne. Svi brendovi koje ste ikada potražili na webu ili pinterestu svi će biti tu. Od količine informacija, ljepote a i od ogromne gužve konstatno ćete osjećati laganu vrtoglavicu. I treće….trendove ćete prepoznate već nakon drugog paviljona. 

Prvi trend koji sam primjetila bila je narančasta boja. Taj je trend bio najzastupljeniji na zidovima ali bilo ga je u detaljima, u boji tapecirunga, ma gotovo da nije bilo štanda koji nije imao nešto narančasto. Taj mi se trend jako svidio, medjutim ne i mojim investitorima ovih godinu dana. Nisam uspjela prodati niti jedan trag narančaste u interijerima koje sam radila tako da moram reći da je narančasta najneuspješniji trend sa Salona del Mobile 2018. u praksi.

Drugi trend koji je bio apsolutni hit je bio Art deco. Raskošne salonske lampe sa kuglama i zlatom, tapecirane baršun foteljice, mesing police, mesing stolice i još malo mesinga…Lijepo za vidjeti al najmanje uzbudljivo. Da je taj trend zbilja zaživio u praksi dovoljno je pogledati top 10 dizajn barova ili hotela koji su izvedeni ove godine. Svi su lijepi ali su svi isti. 

Treći trend koji je bio očit bio je sivi granit. Taj trend je apsolutno divan. Najviše ga je bilo u kuhinjama i podovima. Kuhinje su ga kanalizirale kao fronte i kao radne ploče, ploče iznad radnih ploha, šankove…, a popularan je bio u kombinaciji sa drvom i mramorom. Trend je isproban u praksi ovih godinu dana i obožavan je i od strane investitora. Totalni pogodak od trenda.

Jedan trend sajma mi se najmanje svidio a to je da sve veće dizajnerske kuće poput Minottija, Paltrona Frau, Polyforma… zapravo imaju zatvorene štandove na koje možete ući tek nakon što ispunite formular i odčekate u kilometarskom redu za ulaz. To je dosta poražavajuće ako ste došli na samo jedan dan tako da sam te neke gigante pogledala samo kroz izlog. Prava šteta.

Zadnji trend odnosno prije bih rekla konstanta pojavio se u zadnjem pavilnonu koji sam posjetila. Nekako sam nakon toga odlučila da je to kraj moga istraživanja za ovu godinu. Za razliku od ostalih giganta Vitra je svoj štand imala otvoren za sve. Bio je golem i pristupačan sa svih strana. BiIo je fenomenalno vidjeti kako ovogodišnji trendovi funkcioniraju na najboljim klasicima dizajna. Aposlutno besprijekorno, svježe i najbolje od svega što sam vidjela na sajmu.